Gallery
2013_06271862013_06110062013_06270472013_0627078
Červenec 2014
Po Út St Čt So Ne
« Čer   Zář »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
TOPlist

Archive for Červenec, 2014

Čínsko-rusko-kanadsko-americké železniční spojení by mělo být dlouhé 13 tisíc km. Železnice povede přes Sibiř do Beringovy úžiny, přes kterou povede 200 km dlouhý tunel na Americký kontinent.

Čína chce vybudovat železniční spojení do USA

Vysokorychlostní vlak by měl výchozí stanici na severovýchodě Číny, odkud by pokračoval přes Sibiř do tunelu pod Tichým oceánem vedoucí na Aljašku přes Kanadu do USA.
Podle železničního experta z čínské akademie Wang Mengshu je potřeba vybudovat minimálně 200 km dlouhý podmořský tunel. Wang se vyjádřil, že právě v těchto dnech probíhají další jednání.
Rusko o tomto projektu přemýšlí už velmi dlouho. Projekt Čínsko-rusko-kanadsko-americké linky bude podle všeho delší než transsibiřská magistrála, která je dlouhá 3000 km.
Podle předpokladů bude cesta z Číny do USA trvat necelé dva dny za předpokladu průměrné rychlosti vlaku 350 km/h.
Projekt Čínsko-rusko-kanadsko-americké linky nabízí mnoho prostorů pro skeptické názory. Především kvůli tunelu v Beringově úžině. Tunel bude vyžadovat nejmodernější technologie k výstavbě. Bude se jednat o nejdelší podmořský tunel na světě. V případě realizace bude tunel v Beringově úžině 4x delší než tunel pod kanálem La Manche.
Podle čínské státní stránky Chinese Daily je technologie připravena pro tento nejambicióznější a nejdražší železniční projekt na světě.
Železniční trať z Číny do USA je uváděna jako jedna ze čtyř mezinárodních vysokorychlostních železničních tratí na světě, které se mají vybudovat.  První takováto trať by měla vést z Londýna přes Paříž, Berlín, Varšavu, Kyjev do Moskvy, kde by se rozdělila na dvě tratě. Poté by jedna trať vedla do Číny přes Kazachstán a druhá by vedla do Číny přes Sibiř. Druhá mezinárodní vysokorychlostní trať by měla vést ze západu Číny do Kazachstánu, Uzbekistánu, Turkmennistánu, Iránu, Turecka až do Německa. Třetí možná trať by začínala na jihozápadě Číny a končila by v Singapuru.
Zdroj: elogistika.info