Gallery
2013_06271822013_06270632013_06271742013_0627162
Leden 2014
Po Út St Čt So Ne
« Pro   Úno »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TOPlist

Archive for Leden, 2014

Příchod Amazonu do Brna je v ohroženíStavba distribučního centra společnosti Amazon v Brně je ohrožena. Brněnští zastupitelé dnes neschválili smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic o stavbě dálničního přivaděče, což měl být závěrečný krok k umožnění stavby centra.

Distribuční centrum bude znamenat velké dopravní zatížení pro okolí v Brně-Tuřanech, které má vyřešit právě přivaděč na dálnici D1. Jeho otevření je však reálné až na podzim roku 2017. Amazon ale tlačí na to, aby už od letošního podzimu mohlo být jeho plánované distribuční centrum v provozu.
Společnost CTP Invest, která stavbu pro Amazon realizuje, nabízí městu finanční kompenzaci pro toto tříleté přechodné období v hodnotě 56 milionů korun. Vzhledem k dopravním potížím, které absence chybějícího přivaděče pravděpodobně způsobí, se tato částka nezdá městu přiměřená. Město chce proto přijít s dodatky k předloženému návrhu a projednat je v březnu.
Společnost CTP ale uzavřela s Amazonem smlouvu, která má nabýt účinnosti 31. ledna. Vzhledem k dnešnímu rozhodnutí zastupitelů to ale nebude možné. Není proto vyloučeno, že se Amazon pokusí najít jiné umístění pro plánovanou pobočku.

AWT uvažuje o rozšíření překladiště v Paskově

Přepravní společnost AWT připravuje rozšíření kontejnerové překladiště v areálu bývalého dolu v Paskově na Ostravsku. Po dokončení by se kapacita terminálu zdvojnásobila na 2400 kontejnerů a překladišti by umožnilo odbavovat o 900 vlaků a 36 tis. kamionů ročně více. Celkovou hodnotu investice společnost odhadla na 160 až 180 mil. korun.

O záměru zatím není definitivně rozhodnuto, uvedla dopravní společnost. Jde o záměr, který doposud AWT neschválila a o kterém dosud nerozhodli akcionáři firmy.

Vlečkový areál v Paskově sloužil původně jen k přepravě uhlí. S útlumem těžby je hledáno jeho další využití, uvedla v oznámení k záměru rozšířit plochu překladiště AWT s tím, že současná plocha terminálu přestává stačit poptávce po kombinované přepravě způsobené růstem nových průmyslových zón na Ostravsku.
Práce na stavbě nových zpevněných ploch a pokládce kolejí by podle předpokladu mohly být zahájeny v březnu 2015 a dokončeny o dva roky později. Součástí skladovacích ploch má být i prostor pro uskladnění 16 kontejnerů obsahujících nebezpečné látky. Pro případný únik těchto látek společnost počítá s možným vybudováním havarijní jímky.
 
Kontejnerové překladiště v Paskově je v provozu od roku 2007. Přestože je ve vlastnictví soukromé železniční společnosti, jde o otevřený terminál, který využívají i další dopravci. Zboží z kontejnerů je primárně určené pro Českou republiku, putuje odsud ale i na Slovensko a na jih Polska.

Qantas

Nejbezpečnější leteckou společností byla v loňském roce australská firma Qantas. Vyplývá to z žebříčku bezpečnosti zveřejněného AirlineRatings.com. Mezi aerolinkami s nejvyšším hodnocením je i česká firma ČSA. Loňský rok se také zařadil mezi nejbezpečnější v historii létání, byl zaznamenán rekordně nízký počet smrtelných nehod.

Qantas obdržely v hodnocení bezpečnosti plných sedm hvězdiček. Do první desítky nejbezpečnějších leteckých společností se dále zařadily, podle abecedy, Air New Zealand, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, Eva Air, Royal Jordanian, Singapore Airlines a Virgin Atlantic.

Nejvyšší hodnocení, tedy sedm hvězdiček, obdrželo 137 z 448 hodnocených firem, včetně ČSA. Mnoho leteckých společností již roky nezaznamenalo žádný významný bezpečnostní incident, natož havárii. Mezi největšími a nejspolehlivějšími přepravci je tak z hlediska bezpečnosti převážně pouze velmi nepatrný rozdíl.

Kromě záznamů smrtelných nehod a auditů od vládních úřadů pro letectví bere v úvahu při určení pořadí také kvalitu nabídky na palubě během letu, včetně nabídky možností zábavy, pohodlí při sezení a jídla. V tomto hodnocení získaly ČSA čtyři a půl ze sedmi možných hvězdiček.

RegioJet v Ostravě

RegioJet podnikatele Radima Jančury výrazně rozšiřuje svou flotilu. Od rakouských drah nakoupil 45 osobních vagonů, celkový počet vozů tak stoupl na 95. Vagony budou od března přidány k soupravám jezdícím na trase Praha-Ostrava-Žilina.

Na lince Praha-Ostrava-Žilina zahájila firma provoz 26. září 2011. Denně na ní vypraví deset zpátečních spojů. Soupravy tvoří sedm až osm vagonů. Často jsou zcela zaplněny. Po pořízení nových vagonů se proto soupravy rozšíří až na deset vagonů.

Jde o vozy, které prošly celkovou modernizací, uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Doplnil, že 27 ze 45 železničních vagonů jsou vozidla typu Relax nabízející cestování v kožených sedačkách umístěných ve velkoprostorovém oddíle, popřípadě v pohodlných business kupé se sedačkami po čtyřech.

Firma RegioJet na trase Praha-Ostrava-Žilina loni přepravila celkem 1,6 milionů cestujících, což byl ve srovnání s předloňskem nárůst počtu pasažérů o 42,5 procenta. Majitel Student Agency Radim Jančura uvedl, že RegioJet má letos v plánu přepravit o 30 procent cestujících na této trase více než loni, což by představovalo celkem 2,1 milionu přepravených pasažérů.

Přidání nových vozů do souprav by podle něj mělo vést k tomu, aby byla jejich přeprava pohodlnější, a to zejména ve špičkách. „Chceme uspokojit i ty, kdo si nechtějí nebo nemohou udělat rezervaci dopředu a prostě přijdou k vlaku a chtějí si koupit lístek a hned cestovat,“ zdůraznil Jančura.

Čísla ukazují, že flotila letecké společnosti Emirates v průběhu roku 2013 nalétala více než 751 milionů kilometrů. Letadla Emirates tedy obletěla minulý rok naši planetu více než 18 000 krát. Celkem společnost vypravila 164 635 letů, na nichž přepravila přes 43 milionů cestujících.

V průběhu roku společnost převzala celkem 24 nových letadel – kombinaci Airbusů A380, Boeingů 777 a nákladních Boeingů 777. Celkem společnost zahájila devět nových linek, konkrétně do těchto destinací: Varšava, Alžír, Tokio, Stockholm, Clark, Milán-New York, Konakry, Sialkot a Kábul. Do destinací Hanoj, Chicago, Kano v Nigérii a Quito v Ekvádoru byly spuštěny lety nákladní.

První významným mezníkem roku 2013 bylo lednové otevření terminálu A v Dubaji, prvního terminálu na světě, který byl postaven výhradně pro odbavování letounů typu A380. Obří budova s 20 bránami určenými letounům A380 je přes 800 metrů dlouhá.